Sider

18. desember 2010

Oppdatering

Hei!
[Dette innlegget ble skrevet torsdag 16.desember]
Jeg har vært utrolig opptatt i det siste, og har derfor ikke rukket å komme med noen oppdatering.
Jaja, nå ligger jeg her på sofaen med lett feber, hodepine og sår hals - den vanlige vinterforkjølelsen. I dag er det bare 6 dager (!!!) igjen til Ronja reiser.

Første desember begynte "Jul på Månetoppen". Slike barneTV kalendere er noe de heller ikke har i Tyskland, og som Ronja har vært trofast tilhenger av siden den første episoden. For meg er julekalenderne på TV en del av jula, så det er litt merkelig å tenke på at ikke alle har disse tradisjonene.


Nå har det forresten vært snø her i over en måned, og november i år var den kaldeste på lang tid. Ronja nyter det kalde været, men tror ho også begynner å bli litt lei. Noe jeg for så vidt også gjør :P Det er ikke så skrekkelig gøy med -12 grader når det ikke har kommet snø på evigheter, og det eneste som er på bakken akkurat nå er et tjukt lag med is.. Jaja. Det kommer sikkert mere snø snart. :)

5.desember var det lysmesse. Korpset spilte, og jeg hadde solo. Har aldri vært så nervøs før i hele mitt liv. Det er forresten også en tradisjon jeg kommer til å savne. Lysmessa hører liksom med på andre søndag i advent.

På kvelden på 5.desember fikk vi beskjed av Ronja om at vi måtte pusse skoene våre. Vi hadde så klart ingen peiling på hvorfor, men vi gjorde det for det om. 6.desember (mandag) gikk jeg ut i vindfanget og skulle ta på meg skoene mine for å gå til skolen, da oppdaget jeg at de var fulle av tyggis, sjokolade, nonstop, mandariner o.l. Det var nemlig Sankt Nikolaus. Han er tydeligvis en julenisse-lignende mann som også bor på Nordpolen, og som deler ut godteri til snille barn. ^^


12.desember var vi på juleforestilling med dansinga til Sara og Berit i kulturhuset. I år hadde de Peer Gynt, men kjente du ikke til historien fra før skjønte du ikkr historien i forestillingen da. Noe som egentlig ikke gjorde noen ting, vi hadde jo tross alt kommet for å se dansene :)

Peer Gynt - ABC (Arendal balettcenter) sin oppsetting

Bortsett fra det har jeg tatt andre dose twinrix, og vi har fått studentinfoen om nederlenderne. De kommer til oss i begynnelsen av februar, noe som føles lenge ut, men som jeg vet kommer til å gå raskt. Jeg kan ikke tro at Ronjas utveksling snart er over, og jeg kommer til å skrive et oppsummerende innlegg om det å være vertsfamilie etter hun har reist. Nå får vi bare nyte tiden som er igjen.

5 kommentarer:

  1. Kan ikke du skrive et samlet innlegg om det å være vertsfamilie? :)
    Jeg skal også til USA til neste år, og reiser også med STS! Gleder meg vilt. Jeg har også fått laget meg blogg nå, så jeg forsøker i å linke deg!? :)

    Anine

    SvarSlett
  2. du får se tvkalender i usa også :)

    SvarSlett
  3. Anine: Så gøy, legger deg til i blogglisten over 2011/2012 studenter. Vi sees sikkert på STS infomøtet. :) Det er bare å linke meg. ;)

    Karoline: Joa, jeg gjør jo det, men det er liksom noe helt spesielt med å slå på TVen klokka 18:00 med lillesøster for å se på barneTVkalenderen. Takk og lov for NRK nettTV da. :D

    SvarSlett
  4. Jaa, det gjør vi nok da! :) Vet du om flere som skal til USA med STS, som blogger?
    Skal du på forberedelseskurset til STS i New York?

    SvarSlett
  5. Vet om en del som skal til USA med STS, men bare en annen som blogger. Kan gjøre slik at hele listen med folk som skal til USA 2011/2012 vises. ;)
    Jeg skal ikke på forberedelseskurset i New York. Tror at når jeg endelig reiser er jeg egentlig veldig klar for å møte vertsfamilien min, i tillegg koster det en del penger, og jeg vil mye heller reise til New York i løpet av året mitt enn helt i begynnelsen.

    SvarSlett