Sider

30. desember 2010

De siste dagene før avreise

De siste dagene før avreisen til Ronja var preget av en veldig merkelig stemning. Det var veldig rart å vite at om et par dager kom rommet hennes til å være tomt, og ho kom til å være hjemme i Tyskland igjen.
Før ho reiste skjedde det flere nevneverdige ting da.

For det første hadde vi juleverksted (18.12). Vi bakte sveitsiske kaker, trillet marsipan og lagde julekort. Det var en kjempe herlig dag. Vi lagde også grøt og gløgg. Visste dere forresten at de har risgrøt i Tyskland, men der har det ingen forbindelse med jul? Rart..

Ronja, Veronika, Kjersti Linn, meg og Lena. Pause fra juleverkstedet. :)

På mandag (20.12) inviterte Ronja alle de ho hadde blitt kjent med i løpet av oppholdet sitt med på Peppes Pizza som en slags farvel-samling. Det var utrolig koselig, meg man fikk også følelsen av at oppholdet gikk mot slutten, så det var en litt preget stemning.

Onsdag 22.12 var en veldig spesiell dag. Klokken tolv kjørte vi avgårde til flyplassen, og klokken to sa vi hade til hverandre. Det å se henne gå ombord i det flyet var utrolig spesielt. Det å vite at hennes utveksling nå var over, at ho reiste tilbake til Tyskland var bare så vanskelig å begripe. Det var rett og slett ganske uvirkelig. Dette halvåret har gått så utrolig fort, og vi har opplevd så sinnsykt mye, og det var bare skikkelig rart at det nå var over. Det føles ut som i går at jeg gledet meg noe utrolig til Ronja kom, eller snakket med henne på facebook første gang, og det er nå fortid allerede. Jeg visste jo at den dagen kom, men det å faktisk oppleve den var veldig rart.

6 kommentarer: