Sider

4. april 2011

Del 2

Mye annet har skjedd siden jeg oppdaterte forrige gang, og en del er verdt å nevne.
For det første har to av de ti i klassen (vi er ikke en internasjonal klasse for ingenting) fått vertsfamilie. Begge reiser med STS, og begge hadde statvalg.. Ingen av dem kom til noen av de valgte statene, noe som gjør at jeg setter lite et spørsmålstegn ved hele denne stat-valg greia. Nå begynner det å skje ting, og noen har til og med fått avreisedato. Akkurat det er jeg nesten litt glad for at jeg ikke vet enda. Tenk å vite at nå har jeg bare et visst antall dager igjen før jeg reiser på utveksling.
- Er det forresten noen andre av dere som skal på utveksling som har fått vertsfamilie enda?

STS sender stadig ut info på mail, og jeg er egentlig veldig fornøyd med forberedelsesmaterialet til nå. Jeg har mottatt materialet som inneholder alt fra info om klimaet i de forskjellige statene, til hvordan man best mulig kommer seg gjennom første skoledag.

Har også fått innkalling til infomøte, og skal på det i Kristiansand. Sees vi?

Bortsett fra det er det vel ikke så mye annet som har skjedd. Det kommer jeg stadig delbetalinger, men det er jo ikke akkurat noe stort.

For øyeblikket er vi nå i begynnelsen av april. Om fire måneder har tiden kommet for å si hade til alle kjente og kjære. Faktisk skal jeg si hade til en veldig god vennine i påskeferien. Selv skal ho på utveksling til Frankrike, det står det jammen respekt av. Et helt år i et land der du ikke kan språket? Det vet jeg sannelig ikke om jeg hadde klart.

12 kommentarer:

  1. Jeg har fått!! :) minnesota!

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke fått vertsfamilie enda, men vi sees på avreisemøtet i Kr.sand!! :)

    SvarSlett
  3. Jeg reiser også med STS, og har ikke fått vertsfamilie. Men lurte på når du fikk sånn info mail sist? Fordi jeg har ikke fått noen av de mailene du snakker om, men så sendte jeg ikke søknaden før i slutten av mars da.. fin blogg forresteen:)

    SvarSlett
  4. Anine: Så gøy! :D
    Stine: Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk papirene, men jeg var jo intervju i mai i fjord, og hadde papirene til USA klare i september (skulle jo egentlig til Australia, derfor tok det så lang tid). Du mottar sikkert informasjon etterhvert. Haster jo ikke så lenge du får den i god tid før du reiser ;D

    SvarSlett
  5. Join gruppen på Facebook til vi som skal være utvekslingsstudenter med STS!

    http://www.facebook.com/home.php?sk=group_175945109123132

    SvarSlett
  6. Jeg skal også til USA til høsten, drar med STS.
    Linke ?

    SvarSlett
  7. Hei :)
    Jeg skal reise på utveksling til USA, høsten 2012. Altså ett år til og jeg har søkt allerede nå med STS. De ringte meg for ett par uker siden å fortalte at jeg ville få sendt noen papirer som skulle være klare for intervju. Jeg har ikke fått noen enda? :/

    Vet du når de kommer?
    Lurer også på om jeg kan kontakte deg litt på mail senere? Hvis jeg har spørmsål og sånt :)
    Hvis det går greit så kan du sende en mail til: stinelviberg@hotmail.com

    SvarSlett
  8. Silje: Be my guest. For øyeblikket funker ikke linke-greia mi, men det skal jeg snart få orden på.

    Anonym: Sendte deg en mail ;)

    SvarSlett
  9. Jeg har fått vertsfamilie, i California :) Linker deg!

    SvarSlett
  10. Gratulerer! :D
    Bare å linke. Skal prøve å få orden på denne linke-greia snart.. Hmm. Tror det er noe som ikke helt stemmer med bloggen for tiden.

    SvarSlett
  11. Synes det er lenge siden forrige innlegg jeg

    SvarSlett