Sider

25. august 2010

And just like that a dream can be destroyed..

Som dere kanskje skjønner på overskriften har dommen falt, foreldrene talt, eller kall det hva du vil.. Jeg velger å kalle det en knust drøm. Her sitter jeg midt oppi høstens influensa med sår hals, tett nese, lett feber og en enorm skuffelse. Det var jo Australia jeg skulle til! Jeg skulle se kengeruer, koalabjørner, sommer hele året, lære meg å surfe, ta "marine studies" (et fag), dykke og leve livet down under.. Men den gang ei. Jeg kommer sikkert til å få et fantastisk år i USA, men akkurat nå er det virkelig vanskelig å se det positive.. Derfor satt jeg meg ned å lagde en liste, noe som faktisk hjalp.

Positive ting med å reise til USA:
  • Lettere å komme tilbake til skolen
  • Får bli med til Paris
  • Kan bli med på STS campen i New York
  • Rekker å spare opp mer sparepenger
  • Får oppleve high school livet slik man ser på film
  • Koster halvparten så mye som Australia
  • Utrolig mye billige greier der (så kan man jo igjen diskutere om dette er en positiv ting.. For lommeboka er det nok definitivt en negativ ting)
  • Rekker å bli kjent med folka i 1STTH (klassen) ordentlig
Dette var i hvert fall det jeg ser på som det mest positive med å reise til USA, ikke det at skuffelsen blir så mye mindre, men den blir i det minste lettere å håndtere.

Greit, nok syting fra min side. Neste innlegg blir et ordentlig innlegg (med bilder). :)

1 kommentar:

  1. Hvorfor skal du ikke til Australia likevel ???
    Du vet du kan gå et norsk skoleår i australia?

    SvarSlett