Sider

19. august 2010

Tiden flyr..

.. og plutselig har skolen begynt, ny delbetaling kommet, og Ronja ankom for 10 dager siden. :O
Det å være vertsfamilie er virkelig en utrolig erfaring. Ikke bare lærer jeg av det Ronja gjør (både det ho kanskje ikke gjør helt riktig, og det ho gjør veldig bra), men jeg lærer også mer om Tyskland for hver dag som går.
Det å åpne hjemmet for en utvekslingsstudent er en helt unik erfaring. Du kan prøve å lese deg opp på hvordan det kommer til å bli så mye du vil, men når du plutselig står der og møter utvekslingsstudenten for første gang finner du raskt ut at både håndboka fra STS og all annen info kanskje ikke var til så mye nytte. Når man søker om å blir vertsfamilie får man jo et personlig brev eleven har skrevet (jeg har forresten også skrevet et slikt brev til min fremtidige vertsfamilie), og da får man jo et visst inntrykk.. Det inntrykket kan man egentlig nesten glemme for hvor mye kan man egentlig presse inn om seg selv på to sider i word med skriftstørrelse 14?
Jeg mener, det stod ingenting i brevet til Ronja om at ho verken er en kjempe hyggelig jente - som gjerne hjelper til, og blir med på ting - eller at ho ikke alltid er like flink til å rydde etter seg. xD
Man blir på en måte kjent med en hel kultur bare av å ha en person hos seg - både på godt og på vondt (mest på godt da, riktignok).

Nok om det. Som sagt har skolen begynt igjen, og realiteten slår inn for fullt (for de som måtte lure - Ja, jeg kom i samme klasse som Ronja (og so Lena og Solveig for den saks skyld :D)). Plutselig har jeg masse lekser, og møtet med rådgiveren (som jeg har planer om å ha på mandag) er ikke lengre i "den første uka på skolen", men et par dager unna.
Det er heller ikke "et halvt år" til jeg reiser, men et semester. Alle folka her hjemme skal bli etterlatt i den norske vinterkulda om noe som for øyeblikket virker langt unna, men som vil komme raskere enn forventet (garantert), og plutselig sitter jeg i Australia og blogger.

Dette ble et langt og kjedelig innlegg (uten bilder..), men man trenger litt sånne innlegg også. xD

- Blogges. ;D

1 kommentar:

  1. Høres artig ut med utvekslingsstudent hjemme!
    Har forresten snakket med sts om en pengesak, så sa hun at det kan hende vi får vertsfamilie i neste måned eller så sent som desember....
    Ny blogg! Igjen.

    SvarSlett