Sider

15. februar 2012

Location: Bed

I skrivende øyeblikk ligger jeg i senga. Her ligger jeg for tredje dagen på rad. Strak ut. Det hele begynte på søndag. Først følte jeg meg helt fint, faktisk mer enn fint, så jeg fløy rundt i huset og rydda, vaska osv. Så satt jeg meg ned ett øyeblikk, og neste øyeblikk hadde det gått en time. Så helt ut av det blå kunne jeg ikke puste gjennom nesa, og bihulene gjorde litt vondt. "jaja" tenkte jeg "det er sikkert bare denne allergien". Så jeg gikk til sengs lykkelig uvitende.
I løpet av natta gikk bihulene fra å gjøre litt vondt, til veldig vondt, og jeg sovna klokka fire. Da jeg våkna neste dag følte jeg meg ikke bra i det hele tatt, og etter det har det egentlig holdt seg sånn frem til nå; bihulene mine gjør vondt, ørene, nesa, halsen, hodet, og jeg har feber. Ingen matlyst er å se på mils sikte, og i dag kunne jeg ønske det nyeste medlemmet til min symptomsfamilie velkommen: kvalme!

Forhåpentligvis går denne teite forkjølelsen over til i morgen (yeah right, been saying that since Sunday..), og jeg er klar for en super lang-helg! :)

Jeg kom forresten på en ting jeg glemte å nevne; på fredag ga jeg blod! Skolen arrangerer en gang i blant en "blood-drive". Det er sånn at alle som vil kan gi blod, så da gjorde jeg det. Etter andre time ble jeg henta, og tatt med bort til gymsalen. Der måtte jeg først vente en stund før jeg fikk lov til å fylle inn papirene mine. Så etter mye om og men ble papirene godkjente, og jeg måtte bli testet for alle slags skumle sykdommer. Så måtte jeg vente på nytt, og til slutt fikk sugd en god porsjon blod ut av armen. Deretter måtte jeg pent vente i 15min før jeg fikk gå. Dette høres jo ut som om det tok en halvtime, men det tok faktisk to timer og tjue minutter til sammen. Som om ikke det var nok fikk jeg en telefon på mandag der de sa at jeg hadde oppholdt meg utenfor USA mens en skummel sykdom gikk rundt, så de kunne dessverre ikke bruke blodet mitt akkurat nå uansett; jeg bare "og dere tenkte ikke på dette før jeg brukte 2t og 20min fordi...?" og dama i tlf. bare "vi beklager, men vi tenkte ikke på det." jaha, mhm. Jaja, jeg gikk jo glipp av et par timer da i det minste.

Jeg kunne nå lagt ut bilder av meg med dype skygger under øynene liggende sminkeløs og bleik i senga mi, men det skal jeg spare både dere og meg selv, så ønsk meg god bedring, så får dere heller glede dere til bilder da jeg har blitt frisk ;)

4 kommentarer:

  1. Stakkars, stakkars deg. God bedring. Mamma

    SvarSlett
  2. Masse god bedring! Håper du blir frisk fort. Ragnhild

    SvarSlett
  3. Kjære deg - jeg føler med deg, synes at jeg kjenner hvor ekkelt det er å være så syk. Trøsten er at det går over. Huske at du må drikke mye vann eller lign. det gjør godt for kroppen din. Kjekt å snakke med deg på søndag - savner deg. Mormor.

    SvarSlett