Sider

29. februar 2012

Pep assembly

I dag har det egentlig vært en kjempe fin dag. :)

Jeg tenkte jeg kunne begynne med å skrive litt om fagene jeg tar dette semesteret siden jeg nå er godt i gang med andre semester.

1. Child Development: Her lærer vi om alt fra tenåringsgraviditet til barnets første år. Vi har Mrs. Goyt som jeg liker veldig godt. For øyeblikket holder vi på med et stort prosjekt som går ut på å regne ut hvor mye et barn koster fra man blir gravid til det fyller ett år. På fredag skal vi ha en pregnancy belly simulator sånn at vi får følelsen av hvordan det er å være gravid. Senere i mars får vi med en elektronisk baby hjem som vi må passe på en helg.
2. Senior English: SÅÅÅ mye bedre enn Junior English. Det er helt sikkert! Jeg har Mrs. Miller som jeg også hadde i Creative Writing. Vi er akkurat ferdige med å lese og analysere The Great Gatsby som var en utrolig bra bok. Jeg koser meg så mye mer i timene nå, og jeg har en del venner i denne klassen også. Jeg er så glad for at jeg bytta!
3. US Government: Her har vi Mr. Franz. Han er en skrue haha. Han er ganske gammel (ingen ser ut til å vite akkurat hvor gammel han er, men det er godt over 60), men jeg liker han faktisk. I denne klassen får vi håndskrevne spørsmålsark, og alt er litt gammeldags. Mr. Franz syntes forresten at det å være utvekslingsstudent er det tøffeste i hele verden, noe han nevner stadig vekk.
4. Athletic Conditioning: Føles så deilig å ha en gym klasse! Åhhh, 50min med aktivitet midt i skoledagen er ikke meg i mot. Vi gjør masse forskjellige ting som soccer, vektrommet, volleyball osv. Mr. Nixon må forresten være den chilleste læreren jeg har. Han er så utrolig hyggelig og grei, så timene hans er alltid et deilig avbrekk :)
5. Advanced Chemistry: Denne klassen hadde jeg før jul også, men men. Jeg trivdes veldig godt med folka i klassen, men læreren er jeg litt mer skeptisk mot. Han kan være kjempe hyggelig, og han kan være ikke fullt så hyggelig. Han holder sjeldent det han lover, og han har en liten tendens til å favorisere.. Jeg føler ikke for å gå sånn veldig inn i detalj, men dere skjønner tegninga. Som regel har jeg det veldig hyggelig i timene hans da.
6. Algebra 2: Denne klassen hadde jeg også forrige semester. Jeg liker læreren (Mr. Guentert) kjempe godt, og han er super flink i matte. Mye av matten bygger faktisk på det jeg lærte i fjord, og andre ting er helt nytt for meg. Kelsie Hutter er quiz partneren min i denne klassen, og gjør at jeg trivdes super godt i denne klassen.
7. AP Physics: Super vanskelig klasse jeg tar online. Vi går gjennom ett kapittel i uka, og alt er super vanskelig. Sitter sjeldent så lenge med lekser i noe anna fag som fysikk. Selv om det er online lærer jeg faktisk en del, men har for lengst funnet ut at et vanlig klasserom fungerer mye bedre for meg.

I dag i Athl. cond. løp jeg og Alex rundt for å finne Mr. Short sånn at vi kunne få betalt pizzaen vi trodde han hadde bestilt. Vi fant han ingen steder, og gikk til slutt inn på the front office, og spurte om de visste noe om en pizza-levering. Det gjorde de ikke. Faktisk var ikke Mr. Short på skolen i det hele tatt sa de.. Så da krysser vi fingre og tær for at vi endelig får pizza i morgen.

I slutten av sjette time ble alle sammen kalt inn i gymsalen for pep assemblyen vi skulle ha hatt på fredag. Pep Assemblyen i dag gikk ut på følgende: Klappe for idrettslagenes prestasjoner så langt, og se på at folka i Court (de nominerte for Nobleman's King og deres eskorter) lekte leker. Det var egentlig helt greit, og bedre enn å ha time :)

Etter skolen kjørte Cody og Keane meg hjem (fra Creative Writing), og resten av dagen har jeg laga middag, og jobba med diverse lekser.

Over og ut!

1 kommentar:

  1. Det høres ut som om du har det veldigfint påskolen. Kose degden siste tiden. Klem mamma

    SvarSlett