Sider

2. april 2012

Dag2

Det er nesten sånn at jeg skulle ønske at jeg hadde et detaljert program over hva vi gjorde for hånden, for alt går helt i surr.

Dag2 gikk i hvert fall for det meste med på en tour rundt øya. Vi så utrolig mye spennende, og hadde mange stopp. Først stoppa vi ved en geysir ved en paradisisk strand.

Meg og Martine (romkamerat)

Vulkansk strand

Frida (romkamerat) og meg

Nydelige Oahu
Videre gikk turen forbi plassen hvor Jurassic Park ble spilt inn, og Uta (en leder som er halvt hawaiisk) fortalte native historier. Visste dere f.eks. at ordet Aloha betyr styrken et menneske har, det er på en måte en del av sjelen din. Det ble sagt at de kongelige hadde masse aloha, så for at ingen skulle stjele alohaen deres etter at de var døde ble de firt ned i en fjellsprekk sammen med en person som gjemte liket, deretter dro personen i repene, og ble sluppet ned i intet for å bevare hemmeligheten av hvor den kongelige ble begravet.


Et tre som er spesielt for Hawaii, de blir gigantiske, og røttene vokser fra greinene og ned i bakken

Kirkegård for dyr


Jurassic Park dalen
 Videre gikk turen til en herlig strand med super høye bølger hvor vi spiste lunsj. Jeg og Silje (en fra skolen min hjemme i Norge som helt tilfeldigvis var på samme tur som meg; verden er liten) prøvde desperat å spille volleyball, men det funka dårlig haha, vi hadde nemlig bare en fotball.

Hawaiian lei

Alle strendene på Hawaii er falske, og sanden er hentet inn fra andre plasser som f.eks. California


Silje
Derfra gikk turen først til et sted hvor de solgte Macadonian nøtter i alle former og variasjoner samt. ferske kokosnøtter osv. Karamelliserte macadonian nøtter - Namm!!

Kokosnøttmelk smaker skikkelig vondt!


Berit, du hadde elsket Hawaii; det er så utrolig mange vakre blomster der!
Vi hadde et raskt stopp på en surfestrand, etterfulgt av et stopp på en Dole (som i fruktmerket) plantasje. Jeg har aldri sett så mye forskjellige ananas-greier: ananastyggis, ananas sjokolade, ananasis osv.!! Alt var ananas!!!





Til slutt kom vi tilbake til Waikiki, Honolulu hvor vi spiste middag på en kjempegod kinarestaurant. Vi hadde en kjempekoselig dag som ble avsluttet med en spasertur langs stranda. Åh, paradis!

Frida, meg, Malin, Martine, Mathias og Santiago

Mathias, Santiago og meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar