Sider

11. oktober 2011

A normal school day

I det siste har jeg lurt litt på hva jeg skal blogge om, for ting er jo på en måte begynt å bli "vanlig". For meg er hver dag fremdeles en opplevelse, men samtidig en helt vanlig dag. Så begynte jeg å tenke; dere er egentlig ikke klar over akkurat hvordan en vanlig skoledag er for meg, og bestemte meg derfor for å skrive et innlegg om akkurat det.

Dagen min begynner enten 06:21 eller 06:32 am, kommer an på om jeg dusjer eller ikke.
Klokka 07:20 legger jeg i vei til skolen. Det tar ca. 10 min å gå, men om jeg speed walker tar det bare 6-8min. Noe som må til da man ofte er et par minutter senere ute enn man vil. ehe

Før første time må jeg alltid stoppe innom skapet mitt for å henge fra meg jakka og legge fra meg bøkene mine.

Første time begynner 07:40, og da må du være på plass ved pulten din. Første time har jeg psykologi med Mr. Samocki. Det er definitivt en av mine favoritt timer. Mr. Samocki er en utrolig bra lærer, og stoffet er superinterressant.

Klokka 08:29 ringer det ut, og da er det bare å løpe til skapet, legge fra seg psykologibøkene, og finne frem sosiologibøkene. Fire minutter senere ringer det igjen, og da må du være på plass. Andre time er sosiologi med Mr. Peterson (eller Mr. P). Han er ganske ok, og klassen er grei nok. Det er en helt grei time, ikke blant mine favoritter, men ikke den verste klassen heller.

Klokka 09:24 ringer det ut, og da er det bare å løpe til skapet igjen. På tide med junior English. Dagens nedtur. Vi har Ms. Krygier, som ikke akkurat er min favorittlærer her i verden.. Junior English er generelt drepende kjedelig, og vi gjør ting som; Beowulf, gramatikk og gloser. Det er min minst favorittklasse.

Klokka 10:18 er det på tide å finne frem AP Physics bøkene, og komme seg til Mrs. Chiseks datarom. Mens jeg sitter og har fysikk er det en Marketing klasse i datarommet, noe som kan være temmelig distraherende. Jeg klarer meg da. Fysikken er grei, men jeg har en del å ta igjen, så jobber livet av meg i de timene.

Så er det endelig Adv. Chemistry! Jeg liker den klassen utrolig godt. Vi har Mr. Short som er en utrolig laidback lærer. Hver fredag har vi food-Friday der vi tar med oss forskjellige ting, og spiser det i timen. Han er den eneste læreren som tillatter at vi spiser i timene, så jeg spiser nesten alltid et eple i Adv. Chem. fordi det er femte time, og vi fremdeles ikke har spist lunsj.

Så er det lunsj tid. Lunsjen varer i 38 min. Ja, de er fan av random klokkeslett :P

Klokka 12:44 er det klart for Algebra 2. Klassen er utrolig lett, så sitter ofte og jobber med R1 stoff i stedet for, noe Mr. Gentuert syntes er helt greit, og hjelper meg gjerne om jeg trenger det.

Siste time er det tid for Creative Writing. Mrs. Miller står i fare for å faktisk gjøre en klasse gøy! Elsker Creative Writing, både klassen, læreren og innleveringene er herlige. Akkurat nå holder vi på med fabler - vi skal altså skrive en historie med snakkende dyr :D

Så sånn foregår altså min skoledag. Kommer vel et innlegg om forskjeller og likheter mellom Norge og Freeland/USA etter hvert, så stay tuned!

Skal prøve å bli bedre med bilder, vet det er kjipt med bare tekst..

7 kommentarer:

  1. Det var et skikkelig gøy å lese om skoledagen din Stina. Hvordan er det med religionundervisningen da? Mamma

    SvarSlett
  2. Kjempemorsomt å lese om dette:) men enig med deg at det hadde vært stas med flere bilder... Antar at du slipper å gå i kirken siden du ikke har skrevet noe om det:)hilsen eli

    SvarSlett
  3. Så bra at du trives og koser deg! Artig å lese om hvordan du har det:)

    SvarSlett
  4. Veldig artig å lese om skoledagen din, Stina - synes bare det er korte friminutter dere har.Anne-Berit

    SvarSlett
  5. Lurer på når neste innlegg kommer. Og så lurer jeg på hvor lenge en time er? Mamma

    SvarSlett
  6. Er 1 time 45 minutter tro ? Anne-B.

    SvarSlett