Sider

28. november 2011

Miami, part 4

På fredag våkna vi tidlig, for da var det TIME FOR DISNEY! Men først spiste vi frokost. Jeg har funnet ut en ting: maten i Disney er egentlig ikke mat.. Jeg spiste en croissant til frokost, som var noe av det sunneste de hadde der.

Så reiste vi til Magic Kingdom hvor slottet er og sånn.

The castle
Vi gjorde ikke sånn veldig mye der, men Magic Kingdom er for det meste en veldig barnevennlig park. Vi tok "the carousel of progress" som viser hvor mye teknologi og sånn har forandra seg for en vanlig familie i løpet av de siste hundre årene.

Og jo! Vi så også den lille havfruen skuespill, og Donald Duck i 4D. Også spiste vi lunsj. Bortsett fra det gikk vi bare rundt og kikka på folkelivet, også viste han meg alle stedene han pleide å gå som liten.

I tre-tiden reiste vi tilbake til hotellet, og gikk en tur i bassenget.

Så var det tid for min favoritt del: EPCOT!

Da vi ankom tok vi først Chase med på hans favoritt ride for femte gang den dagen, før vi gikk avgårde for å finne et bra sted å sitte for og se på Reflections.

Shave ice stopp i Japan
Det var i hvert fall det jeg trodde før jeg fikk øye på en stavkirke, og jeg bare "NORWAY!" Så da gikk vi rundt i Norge en stund. Dakota syntes at jeg var det søteste på to bein akkurat da. Jeg gikk rundt og kniste, og prata norsk med to av folka som jobba der, og bable i ett sett. Jeg oppførte meg som en liten jente på julaften, men for meg var det julaften, nyttårs og bursdag på en gang.

I Norge, ved siden et norskt juletre, slik juletrær burde se ut ;P
Vi kikka rundt i butikkene der, delte en liten Daim sjokolade, og tok en tur i "malstrømmen" som viste litt norsk historie, og norsk propoganda.

Så var det tid for Reflections, som var et fantastisk fyrverkerishow. Det var helt fantastisk å se på, og definitivt noe jeg aldri kommer til å glemme.




Etter showet reiste vi tilbake til hotellet, men ikke før vi hadde fått tatt et bilde foran en av de kuleste fontenene jeg noensinne har sett.
Eh, ja.. Vi er ikke akkurat fotogene haha

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar