Sider

28. november 2011

Miami, part 5

På lørdag sov vi faktisk helt til klokka ti, men mest på grunn av at jeg begynte å bli syk, så jeg brukte nærmere en time på å komme meg opp. Dakota måtte løpe å ordne noe paracett-lignende greier til meg. Urgh. I hvert fall, så begynte dagen med en sen frokost.

Så tok vi turen til Hollywood Studios hvor alle berg-og-dal banene er. Det eneste problemet var at jeg følte meg såpass elendig, at etter vi hadde vandra rundt en stund, og stått i kø i en time for å ta Aerosmith berg-og-dal banen klarte jeg ikke mer. Så da gikk vi på jakt etter noe ordentlig mat, før vi reiste til downtown Disney. Klokka var faktisk fem da vi ankom downtown Disney da, så vi brukte en god porsjon av dagen vår der.

I downtown Disney gikk vi rundt og kikka i alle butikkene, mens vi venta på at vinden skulle slutte slik at vi kunne ta en hot airballoon ride. Det skjedde ikke, så vi endte opp med å spise is på brygga i stedet for. Jeg tror egentlig ingen av oss hadde noe i mot det. Spesielt ikke fordi vi spiste Häagen-Dazs, som er helt fantastisk godt.



Så gikk turen videre til Hollywood Studios igjen for å møte Dakotas familie + besteforeldrene + tanta og hennes barn og mann. Der gikk vi først rundt for å se på en gate som var fullstendig dekka i lys, før vi gikk for å se '2the muppet show in 3D".

Den gata var forresten helt fantastisk. Jeg har ikke peiling på hvor mange lys det var der, men det var jammen ikke få.

Beautiful
Vi skulle egentlig på en Toy Story greie også, men da vi stod i køen kom vi på at vi ikke hadde spist middag, så da droppe vi det, og hoppa heller på en buss til Epcot. Der spiste vi middag på en restaurant i Italia. Det som er så utrolig kult med Epcot er at alt er så autentisk. Alle de ansatte i de forskjellige landa er derfra, og alt ser ut som om du faktisk er i det landet. I Norge var alle norske, og alt så norskt ut, og i Italia var alle kelnerne italienske, og restauranten så skikkelig italiensk ut.

2 kommentarer:

  1. Så fantastisk utrolig det hørtes ut! Så bra at du har kost deg i Miami, det virker helt fantastisk!

    Ragnhild

    SvarSlett
  2. skal du flytte til usa nå da?
    gleder meg til bryllupet
    hilsen fetter Jørgen

    SvarSlett