Sider

20. september 2011

English, Norwegian, French?? What about Swedish and Danish?? AWESOME!

Heyy people!

Dagene går altfor fort her, og jeg begynner å bli forferdelig språkforvirra. Her om dagen begynte jeg å snakke norsk til Janel, og dere aner ikke hvor mange ord jeg må tenke lenge for å finne da jeg skriver på norsk. Hodet mitt er innstilt på engelsk, men det er fremdeles mange andre språk der inne. Folk spør meg hele tiden om jeg kan si noe på noen andre språk fordi de bare kan engelsk, og litt spansk. Fransken min er visst "extremely good" fordi jeg kan uttale "r" riktig og har nazal lyd. Lol. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men tror egentlig at jeg bare prøver å forklare hvor vrient det å innstille hodet til et helt anna språk ikke er så lett som det virker i begynnelsen.

Bortsett fra det går jo dagene. I går var jeg ute på joggetur. Det var grusomt. Ikke fordi jeg er i dårlig form, for det er jeg overraskende nok ikke, men fordi magen min ikke har tilpassa seg maten her i det hele tatt. Etter 25-30min måtte jeg kaste inn håndkle, sette meg ned med hodet mellom knærne for å få verden til og slutte og spinne, og kvalmen til å gå bort.

Noe mer nytt? Neeh, egentlig ikke. Altså, hverdagen min her er jo kinda normal, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive om. Noe dere vil at jeg skal skrive mer eller mindre om?

3 kommentarer:

  1. Hei Stina! Vi synes det er veldig koselig å lese alt du skriver. Særlig små episoder fra hverdagen. Det hadde vært artig å lese om hvordan en skoledag er. Hvordan undervisningen foregår etc. Hva med online fysikk? Kanskje det å skrive på bloggen gjør at du ikke glemmer norsken og er vitkig av den grunn? Klem mamma

    SvarSlett
  2. jeg synes det er kjempemorsomt å lese bloggen din. Har du fått noen venner enda forresten eller er det mest bekjente? Hva gjør du etter skolen? Har du begynnt på løping enda?klem fra Eli

    SvarSlett
  3. Jeg gler meg til å lese bloggen din hver gang jeg ser at det er noe nytt fra deg der. Har du noe kontakt med familiens venner etc., dessuten hva med religion ?. Anne-Berit

    SvarSlett