Sider

4. september 2011

Fremme!

Hei alle sammen, naa er jeg endelig fremme.

Reisen tok 22 timer, saa jeg var helt utslitt da jeg kom fram. Takk og lov saa reiste jeg med herlige folk. Paa flyturen fra Oslo til London satt jeg ved siden av en som heter Ingvild, og jeg tror vi prata non-stop hele turen, mens alle andre sov.

I London motte vi de andre STS studentene fra Italia, Frankrike, Danmark, Sverige, Finland og Sveits, og en av de norske studentene motte utv.studenten ho skal bo med (ho skal forresten til Holland).

Flyturen fra London til Chicago tok aatte og en halv time, i tillegg satt vi i flyet en time for det letta, saa vi satt der i ni og en halv time!! Jeg sov to og en halv time paa flyet, men det var fremdeles en sinnsykt lang flyreise..

Jeg tror at jeg aldri har vaert saa nervos for som den siste flyturen til Freeland i gaar kveld. En annen finsk utv.student skulle ogsaa ta det samme (lille skrangleflyet) som meg, saa satt heldigvis ikke alene i Chicago.

Familien min stod aa venta paa meg da jeg kom, og alle sammen ga meg en god klem. Det forste som skjedde da jeg kom ut av bildora hjemme var at Bauer kom bjeffende mot meg, og ikke paa en sot maate. Jeg var helt aerlig dritredd. Den bikja er svaer, og den bjeffer! I folge Jeff har den aldri bitt noen da....
Da jeg kom frem viste de meg huset, ogsaa tok jeg dusj for jeg hoppa i seng. Rommet mitt er forresten kjempe fint. Jeg har en stor seng, TV, klesskap, en stor kommode, og et slags kott. Jeg elsker det!

I dag vaakna jeg klokka aatte, og hadde ikke sjans til aa sovne igjen, saa da pakka jeg ut av kofferten. I halvti-tiden vaaga jeg meg ut av rommet, og ned. Der kom Bauer igjen. Heldigvis bjeffa han ikke like mye som i gaar, saa forhaapentligvis slutter han helt etter en liten stund.

Til frokost spiste vi forresten vafler. De er kanskje opptatt av trening, men kosthold.. Ehe.. De spiser visst paa McDonalds (salat da riktig nok) hver mandag, men de lager middag og saann resten av dagene. I folge Janel og Jodi gaar det mye i kylling.. Veldig mye faktisk. Tror vi skal paa butikken senere i dag for aa handle ting til skolen, og mat (som brod, og epler og saann). Kjoleskapet var nemlig nesten helt tomt!

Dere faar se bilder da vi har faatt ordna en adapter (som faktisk funker), saann at jeg kan bruke PCen min. ;)

3 kommentarer:

  1. Så fint å høre at du er kommet frem og at du har det bra.

    SvarSlett
  2. Saver deg, bra at du liker rommet ditt.
    Haha morsomt det med hunden.
    Stor klem fra lille søster!

    SvarSlett
  3. Det er sikkelig tom hjemme her uten deg! Savner deg masse, nå er jeg helt alene med alle edderkoppene her nede i nede etasjen. Kos deg masse! Glad i deg. Fin blogg! <3

    SvarSlett